.

"Wanneer we er het minst op bedacht zijn, gooit het leven ons plots in het diepe om onze moed en onze veranderingsgezindheid op de proef te stellen.”

zondag 15 juli 2007

Hormonen op hol

Een heftig weekje achter de rug. Vandaar ook even geen blog. Er is heel veel gebeurd, maar daar kan ik nu nog even niets over vertellen. Het heeft iets te maken met van het leven genieten en dromen najagen. Over een tijdje horen jullie meer…… :-D


Verder ben ik vooral heel moe. Zo ontzettend moe… Ik maak dan ook steeds minder leuke/grappige/ontroerende dingen mee. Ik sport, verpot wat plantjes, heb wat afspraakjes met vriendinnen, ruim wat op en dan is de week alweer voorbij. Daar kwam nog even een flinke griep overheen en dan schiet het helemaal lekker op. Deze week toch maar even de arts gebeld om te checken in hoeverre ik misschien een longontsteking aan het ontwikkelen was. Mijn arts is met vakantie, maar de dienstdoende hematoloog zag geen reden tot paniek. Gelukkig. Ik voelde me ook niet echt koortsig, maar heb wel af en toe last van opvliegers. Dat is nu al een paar weken zo en dat maakt me best ongerust. Ongeveer één keer per half uur voel ik me alsof ik opeens 40 graden koorts heb en loop ik, net als mijn moeder, rood aan en wapper ik als een gek om wat verkoeling te krijgen. Op dit moment laat mijn kennis me even in de steek over de ABVD kuur die ik krijg en de mogelijkheid om vervroegd in de overgang te raken. Dat laatste zou ook kunnen betekenen dat ik onvruchtbaar word en ik besef me nu pas echt hoe erg ik dat zou vinden. Ik heb dus echt geen idee of dit aan de orde is, maar echt lekker voel ik me er niet bij. Misschien zijn mijn hormonen wel gewoon wat van slag of is er een andere hele logische verklaring en misschien raak ik wel in de overgang maar komt dat ook weer goed. Ik weet het dus niet en net deze keer zullen we geen arts zien omdat die dus op vakantie is. Nou ja, we doen er nu toch niks aan dus maar gewoon blijven wapperen! Als iemand nog ergens een waaier heeft liggen dan hou ik me aanbevolen!

Verder gaan we hier ons gangetje. Soms zijn we moe, vaak zijn we ook jolig. Laatst liepen Matthijs en ik op donderdagavond nog even naar de stad. Halverwege liepen we langs de Yantra, een klein winkeltje met van alles op spiritueel gebied (budha’s, edelstenen, tarotkaarten etc.), Matthijs wou naar binnen om iets te kopen wat mij beter zou maken. Ik zei lachend dat hij dan maar even aan die meneer moest vragen of ze zoiets hadden wat mij beter zou maken. ‘Nou’ zegt die man, ‘we hebben medicijnbudha’s’. Vervolgens wijst hij een heel klein zilverkleurig budhabeeldje aan van 9,50 euro. ‘Heb je niet wat groters?’ vraagt Matthijs, want het moet natuurlijk ook leuk in het interieur passen. Terwijl we naar achteren lopen wijst de verkoper een groter exemplaar aan, deze is bewerkt met goud en is zeker 15 cm groter. ‘Ooh ja’, zegt Matthijs, ‘hmm nou ja die is wel erg duur, heb je niet iets groots en goedkoops?’ Verontwaardigd zeg ik ‘ja hallo! Mooi is dat, je wil iets hebben wat me beter maakt, maar het mag niet meer dan 10 euro kosten! Het moet toch niet veel gekker worden!’ Matthijs lacht en de verkoper steekt snel zijn handen in de lucht, ‘hier bemoei ik me niet mee, daar brand ik mijn vingers niet aan!’ Hahaha. Na nog heel wat furore lopen we uiteindelijk de winkel uit met een redelijk groot rood houten exemplaar van 7,50 euro. Nou maar hopen dat hij helpt!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey schoonheid, Tja het is weer zo ver vandaag! BAH! Maar deze keer heb nog meer dan anders genoeg redenen om er weer zo snel mogelijk boven op te krabbelen. Je hebt het immers ontzettend druk met die verrassing. Ik geef niet graag complimentjes ondanks dat ze gratis zijn maar ik moet nu toch echt zeggen RESPECT wat jij de laatste dagen alweer bereikt hebt!
Super dikke kus en maak het de afdeling maar eens goed lastig vandaag.
XXXX

Anoniem zei

De medicijnbudha is volgens mij een mazzelbuda (mazzel is joods, hmmm.....?) Misschien is het toch de rozenkrans. Nou ja we hebben inmiddels van alles in huis dus er moet wat tussen zitten dat gaat helpen. Mazzel heb je in iedergeval of heb je dat toch gewoon weer afgedwongen.

Anoniem zei

heeeeeeeeeeeeeey schatje,

SORRY!!!!!! ben nogal een sjaak afhaak geweest wat betreft spammen de afgelopen tijd. dat dat terwijl ik nog wel had gevonden dat het een positief effect heeft op je genezing. echt heel erg, het spijt me. Het einde komt in zicht, maar dat betekent niet dat we er te makkelijk over mogen gaan denken. Maar ik ben er weer. En om redenen die je wel weet woon ik momenteel weer ongeveer op internet haha, dus kan veel langskomen om het goed te maken.

Heel veel sterkte weer vandaag. denk aan je

DIKKE KUS Moena

Anoniem zei

Haiho,

Nog twee te gaan en ik weet het twee hele zware. Maar wel de laatste twee. Bij mij viel de eennalaatste chemo lichamelijk erg mee. Voel me nu ook raar genoeg steeds sterker worden, omdat het eindpunt in zicht is. Dan kunnen we weer op vakantie, feesten, je leven plannen. Wel vind ik het steeds moelijker om in de auto te stappen en naar het ziekenhuis te rijden om je weer vol te laten pompen met teringzooi, maar je hebt geen keus zoals je als eens schreef. Ik, als medechemobak, heb enorm veel waardering voor je, voor hoevaak je toch weer die rit naar het ziekenhuis hebt gemaakt.

Dikke kus,
Jaap

Anoniem zei

HadieRoos,

Hormonen (en andere zaken) zijn prima onder controle te krijgen op het water. Dus: bel 06 51514784 en monster gewoon even aan!

Kus,

Richard

Anoniem zei

waahaa nog ff een kleine spam voor t slapen gaan. hey haha paps is er ook net geweest. hey skatje, zet m op, volgende week friese meren.

dikke kus moena

Anoniem zei

hey Roos,

Hier een kleine krabbel van mij, gewoon omdat ik aan je denk! Zet 'm op!!!

liefs, Diena

Anoniem zei

Dag meisje,

Even gauw sterkte wensen voor vandaag (is ook belangrijk na gisteren ;) en de laatste maand... ja ja het komt heus wel voorbij... en dan is het geweest!! whoehoe!!
Was de Linda wonen trouwens interressant? ;)
Kuzzje Mæike

Anoniem zei

Hoi roos en matthijs.
Vandaag zul je, je vast niet prettig voelen ,maar dat was er weer een!!!!!!!!! Wij wensen jouw en matthijs ,jouw held heel veel sterkte toe.

groetjes gerrit-Jan en Martha

Anoniem zei

Hey schoonheid, Alweer wakker? Gister ging best goed,toch? Maak je het vandaag Bert even flink lastig?!
Dikke kus.

Anoniem zei

Hé Roosje, hoe is het nu met jou? En met je held? 'k heb het wel weer ernstig af laten weten de laatste tijd. I'm sorry !! Weinig kans om achter de computer te klimmen met de hele dag kindjes aan mijn spreekwoordelijke rokken. Mijn zusje met de dikke buik heeft afgelopen woensdag een tweede dochter gekregen: Isa Marie, roepnaam Isa. Ze is vernoemd naar mij en mijn zus. Da's wel leuk toch?
Roos, nog 2 van die k** kuren en dan wat meer rust voor jouw lijf en psyche. Hopenlijk kunnen jullie dan weer lekker van het leven gaan genieten. HEEEEEEEEEEEL veel sterkte voor het laatste deel van de rit door het donker. NA REGEN KOMT ZONNESCHIJN !!!!!!! Dikke kussen van Marianne