.

"Wanneer we er het minst op bedacht zijn, gooit het leven ons plots in het diepe om onze moed en onze veranderingsgezindheid op de proef te stellen.”

donderdag 22 maart 2007

poging 2

Ondertussen een paar dagen verder is de verwachte terugslag van het niet doorgaan van de chemo uitgebleven. Soms kan ik mijn eigen emoties ook niet meer volgen. Maandagavond zei ik nog dat als dit zou gebeuren dat dat best wel een klap zou zijn, maar als het dan eenmaal zo onverwacht gebeurt is je aanpassen eigenlijk het enige wat je kunt doen.
Mijn moeder en Matthijs hadden er eigenlijk nog meer moeite mee dan ik: 'waarom kan je je nou niet gewoon aan de afspraak houden?!?'. Vooral voor Matthijs die op een avond naast een zeer actieve Roos in bed opmerkte dat ie me moe veel liever vond (........) was wel een beetje teleurgesteld ;-).
Het is nog steeds wel een dubbel gevoel. Afgelopen dinsdag heeft voor mij duidelijk gemaakt dat het komende halfjaar echt heel onzeker wordt. Plannen kan echt niet meer zoals nu blijkt. Ik hoopte nog enigzins mijn studie bij te kunnen houden, maar dat lijkt nu ook volledig in het water te vallen. Als morgen de chemo doorgaat zit ik opeens op de vrijdagen met mijn kuren. Maar ja.. voor hoe lang? Een weekendje weg plannen met vriendinnen lijkt nu ook een haast onmogelijke opgave en voor het thuisfront staan alle gemaakte zorgverlof afspraken op het werk opeens ook op losse schroeven. Dat maaktte afgelopen disndag dus opeens even glashelder. Mooi balen. Aan de andere kant ben ik ook wel blij dat dat nu al zo duidelijk is. Het is nu dus ook echt even heel duidelijk.... Dan weten we het maar. Ik heb me ondertussen haast tot een kameleon getransformeerd die zich naadloos aan de (veranderende) situatie aanpast. We zien morgen dus wel. Ik denk haast dat het morgen niet doorgaat, maar we will see. Doordat het opeens zo onzeker is gaat de spanning er ook een beetje vanaf dus dat scheelt.

Ondertussen zijn de nachten nog niet echt prettig. Ik ben bekend met verwerkingsdromen. Als er veel in mijn leven gebeurt doe ik 's achts alles in een grote blender en daar maak ik dan dromen van. Zoiets heftigs als kanker heb ik alleen nog nooit meegemaakt, daarbij begon ik eergisternacht om een uur of 2 van een slapeloze nacht plotseling haren uit mijn hoofd te trekken. En dat is toch best slikken (nu 3 dagen later is het nog net zo sumier als die nacht, maar het is een begin...). Die verwerkingsdromen zijn dus door al die zorgen niet zo prettig. Gemiddeld heb ik zo'n 8 verschrikkelijke dromen per nacht (als ik eenmaal slaap) die ik me de volgende ochtend nog haarfijn herrinner. Zo is Matthijs al overleden, heb ik in de brand gestaan, mijn zusjes hand eraf en ga maar door. Sommige nachten, zoals vannacht, gaat het iets beter. Maar echt goed slapen kan je het niet noemen. Aangezien ik heb besloten me volledig aan de situatie over te geven probeer ik 's nachts niet in paniek te raken en slaap ik gewoon elke ochtend lang uit om aan voldoende nachtrust toe te komen. Daardoor heb ik nu mijn eigen ritme ontwikkelt waarbij ik me redelijk goed voel. Van 23.00 tot 11.00 in bed (zo ongeveer) en van 11.00 tot 23.00 op. Vooral 's ochtends kan ik heerlijk in bed liggen na soezen dus daar geniet ik dan maar van...

Nou morgen zullen we het wel weer zien. We maken er een verassing van. Ik laat het wel weten of het dit weekend ziek op de bank of gezellig in de stad wordt.... :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Roos,
na een dagje werken ,thuis even m'n mail lezen en even kijken hoe het met jou gaat.

Ik wens je veel sterkte morgen!
groeten van Petra

Anoniem zei

Zo zo... jij de hele dag in bed liggen he... en dan maar zeggen dat je het zo druk hebt

....Grapje schat... ;)

Nee laiverd, ik hoop dat het morgen 'goed' gaat. Wat dat goed is, dat merken we dan morgen wel weer. Alle sterkte en liefs van ons!

xxx Dale & Astrid

Anoniem zei

hey meisje,
jij weet nu waarschijnlijk al wat het geworden is vandaag, maar toch sterkte gewenst. ik bel je vanavond nog wel even.

dikke kus

moena

Anoniem zei

Hai Roos,
Hopelijk valt het vandaag voor je mee. Hou je taai en veel sterkte toegewenst. Ik denk aan je.
Groetjes Gea