.

"Wanneer we er het minst op bedacht zijn, gooit het leven ons plots in het diepe om onze moed en onze veranderingsgezindheid op de proef te stellen.”

donderdag 1 maart 2007

The day before...

Nog 1 nachtje.... Hoe verder de week vordert hoe zwaarder hij wordt. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel erg bang ben voor morgen. Bang voor de uitslag, bang voor het gevolg, bang voor het ziekzijn gewoon bang.... Voor alles.
Ik heb geprobeerd er zo min mogelijk aan te denken en dat lukte aardig. Gister met As, Niki en mams op de stoffenmarkt in Martiniplaza (As en ik voornamelijk in het cafe korte kapsels te bestuderen..) en 's avonds een heeeele foute film op tv met Richard Gere gezien (Wie ook?? Met ECHTE bevalling aan het eind! Die Amerikanen....). Maar vooral de hele dag niet teveel nadenken over vrijdag en vooral proberen niet te huilen. Vreselijk, huilen. Als het eenmaal begint komt ook alles eruit en daarna ben je totaal uitgeblust. Zoals nu dus. Na een dag eerst met Andrea en daarna met Matthijs door de stad slenteren, broeken, oorbellen, sjaals (om vast te oefenen) en gordijnen kijken en kopen, hield ik het net niet meer uit. Geirriteerd aan de telefoon want niet teveel erover praten want ik wil niet huilen. Angstvallig proberen de avond nog ergens anders te overbruggen, knaptte het ballonnetje alsnog. En dat is natuurlijk ook wel goed. Het moet er toch uit. Maar daarna ..... Bluh... Nu even lekker magnetronmenutje aan het wegwerken en zo lekker (met slaappil) slapen. Aan de ene kant kan morgen niet vroeg genoeg komen, aan de andere kant gaat alles veel te snel....

X

p.s. Als ik morgen definitief van de arts hoor dat ik chemo krijg en dus m'n haar verlies (ik moet het eerst wel ECHT even zeker weten..), ga ik zaterdag naar de kapper om m'n haar kort te laten knippen. Ik wil heel graag voorkomen dat ik straks enorme plukken haar in mijn hand hou, daarom eerst maar naar kort. Wel hip kort natuurlijk, maar wel kort. Foto's zullen volgen...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Een vaste lezer van je blog meldt zich hier! Heel veel sterkte morgen. Hoop dat je weer een iets "wijzer" wordt over de hele situatie. en een goede nachtrust toegewenst! lfs Feikje

Anoniem zei

Ruzaaaaa,

waarschijnlijk lig je al in bed...en hopelijk denk je niet teveel aan morgen...maar lig je heerlijk te slapen...........

Wilde je ff heeeeeeel veel sterkte wensen voor morgen.

Hoop dat morgen iets wegneemt van de slopende vermoeidheid, het enge, de onzekerheid en het moeilijke van afgelopen weken/dagen...

xx Dali

PS goed naar lubbers luisteren;-)

Anoniem zei

Roos,

Matthys noemt deze dag 'd-day'; kan me het echt voorstellen.

Wij wilden je nog even super veel sterkte wensen vandaag.

liefs Agnes & Zvezdan

Anoniem zei

he nichiee!!

ik denk azl heel hard aa je denken vandaag, en duimen dat alles mee zal vallen......

Dikke knuffel,
kim