.

"Wanneer we er het minst op bedacht zijn, gooit het leven ons plots in het diepe om onze moed en onze veranderingsgezindheid op de proef te stellen.”

zaterdag 3 maart 2007

Pruiken en kappers

Een dag in het teken van haar:

Pruiken
Bijna 2 uur lang hebben we (As, Matthijs en ik) heeel veel pruiken gepast. De mevrouw was nou niet bepaald wat je noemt vrolijk, in tegenstelling tot ons.. Toch voelen die pruiken veel minder echt aan dan ik dacht. Daarentegen staan heel veel kapsels mij wel, de vraag is alleen: hoe wil ik er het komende half jaar (en volgens die mevrouw toch zeker wel een jaar...) uitzien? Ik ben er nog niet uit. Misschien ben ik toch meer een sjaaltjes-meisje maar hierbij een impressie.

Kapper
En toen naar de kapper. Zoals ik eerder al schreef wil ik niet dat als mijn haar gaat uitvallen ik enorme plukken in mijn handen/borstel/bed/vloer heb. Sommige mensen scheren hun hoofd preventief kaal, maar ik moet toch wel eerst het gevoel hebben dat het ECHT uitvalt. Dus daarom eerst mijn haar kort. Dan wordt het uitvallen toch opgemerkt, maar niet met enorme confronterende plukken. Ik heb een vaste kapper die al een jaar lang allerlei kapsels bij mij uitprobeert en die het altijd mooi maakt. Dus vooruit. Ik moet zeggen ik vond het knap spannend. Maar..... ik ben eigenlijk best tevreden! Ik zei toen Johnny (de kapper) klaar was: ja hallo nou wil ik helemaal niet meer kaal worden, eikel! Kon ie wel om lachen, hihi. Nou nogmaals een impressie van mijn nieuwe uiterlijk.


7 opmerkingen:

Anoniem zei

je nieuwe haar is eeeecht superleuk! en die pruiken staan je ook oké! maar alvast heel veel sterkte met de chemo's en andere behandelingen ik hoop dat het toch allemaal een beetje gaat meevallen en dat je niet al te veel pijn krijgt/of te erg ziek word..
groetjes, melike

Anoniem zei

Hee meid, wat zie je er leuk uit met dat korte haar!!! Lekker pittig. Ik spreek je snel weer ff over alles, vind het heel erg voor je, maar weet zeker dat je het kunt! Zet m op! XXXAndrea

Anoniem zei

Hoi Roos,

Staat je goed je nieuwe coup! Die blonde pruik trouwens ook. 1 van de 7 schoonheden: blond haar met bruine ogen!!

liefs Agnes

Anoniem zei

Lieve Roos,

zoals beloofd, als ik weer wist wat ik je moest schrijven dan zou ik het doen. Dus bij deze.
Ik ben mij helemaal klem geschrokken nadat ik je bericht donderdag pas voor het eerst las. Ik vind het vreselijk voor je en ik vind eigenlijk dat dit gewoon niet moet kunnen op deze leeftijd!!!!
Maar wat heb je aan mijn medelijden als je zelf zo enorm positief en sterk bent. Ik heb bewondering voor je hoe serieus met een flinke dosis humor je hiermee omgaat.
Eindelijk duidelijkheid. Ik kan mij voorstellen dat die onzekerheid je gek maakt. Nu is de kogel door de kerk. Weet je een beetje wat je te wachten staat en kun je gaan aftellen. Ieder stapje is er weer een.
Van die pruiken zou ik voor de rode gaan, want je weet mooi roo(s)d is niet lelijk!
Lieve Roos heel veel sterkte en succes toegewenst en ook een hatelijke groet voor Matthijs.

Lieve groet, Mirelle

Anoniem zei

hao roos,
het is niet leuk dat je ziek bent. ik vind dat je heel erg lief bent. de pruiken vind ik heel erg mooi en ik denk dat het korte haar ook een pruik is (OOKAL ZEGT MAMA VAN NIET). ik vind het haar heel mooi.
ik had een tekening gemaakt en ook een vlieger en die sturen we naar jou!
dikke kussen van jesse en dikke knuffels van jesse

Anoniem zei

Staat je idd super dat nieuwe kapsel zo, en wat die pruiken betreft kun je niet wat bruiklenen? elke week een nieuwe coupe? dat zou leuk zijn toch?

gr Maeike

Anoniem zei

Lieve Roos,
staat je echt super, dit nieuwe kapsel! En idd alle pruiken staan leuk...lekker pittig ding zo! Tot snel dikke x Anke